Pagina's

donderdag 20 maart 2014

Alles willen weten...


Tije: "Ik wil alles weten en wel nu". Als je acht bent en de wereld zich steeds een beetje meer aan je openbaart dan kan het gebeuren dat je gelooft alles te kunnen weten en dan wil je dus ook alles weten. De afgelopen weken treft ik Tije steeds vaker aan met een informatief boek op zijn schoot. Hij wil bijvoorbeeld alles weten over de geschiedenis, echt ALLES! Hij wil ook alles weten over de geschiedenis van Amerika en hoe het nou precies zat met de indianen en cowboys. (Dat krijg je ervan als je de boeken van Het kleine huis voorleest).

Probleem is alleen dat die informatieve boeken vol staan met informatie die Tije nog niet kan lezen en dat ik niet altijd zin of tijd heb om voor te lezen. Vandaag heeft Tije geluisterd naar het luisterboek van Arend van Dam; Lang geleden. Het boek is gelukkig nog niet helemaal uit dus dat geeft mij de tijd om me voor te bereiden en ervoor te zorgen dat er meer informatieve cd's klaar staan in de boekenkast. Inmiddels heb ik wat tips van andere thuisonderwijzers gekregen dus morgen gaan we denk ik langs de bibliotheek om wat luisterboeken te lenen. Overmorgen weet Tije dan misschien wel alles...