Pagina's

dinsdag 11 maart 2014

Geitjes


"Zullen we weer eens naar de kinderboerderij gaan?" Die vraag kreeg ik vorige week van de kinderen. Dat ze daar nog steeds lol in hebben kan ik wel waarderen dus vandaag bezochten we een van de leukste kinderboerderijen die we kennen namelijk Boerderij 't Geertje. Er zijn al weer jonge geitjes geboren en die mochten de fles krijgen. Geweldig leuk, al is het wel wat commercieel. Vorige keer dat we gingen betaalden we 50 cent nu was de prijs 1 euro voor een flesje. Maar ja, voor een euro heb je dan wel een heleboel lol.

Ik trof tot mijn grote verrassing in het winkeltje propolis hoestsiroop aan. Nadat wij een paar jaar terug na elkaar aan de antibiotica moesten vanwege ontstekingen ben ik gaan zoeken naar een natuurlijker alternatief. We zijn heel trouw Moller's tran gaan gebruiken en daarbij propolis op momenten dat we merkten wat verkouden te zijn, vooral de siroop viel goed in de smaak. Het hielp, de reguliere antibioticum hebben we sindsdien niet meer hoeven gebruiken en ziek zijn we bijna niet meer. Tot nu toe bestelde ik mijn propolis via internet in België maar nu heb ik wat flesjes meegenomen uit het winkeltje, een voorraad voor de volgende winter. Voor de Moller's tran moeten we nog steeds door Noorwegen reizen maar dat doen we graag.