Pagina's

maandag 23 januari 2012

Leergierige kleuter


Noortje wil leren. Nu geloof ik zelf dat een kleuter vooral veel leert door te spelen, maar Noortje wil net als haar broers rekenen, schrijven en lezen. Ook wil ze elke dag knutselen. Meestal krijg ik 's avonds te horen wat ze de volgende dag allemaal wenst te doen. Het komt er op neer dat Noortje haar eigen onderwijs bestelt. Eigenlijk heel vernieuwend en modern want School is uit  (John Taylor Ode2008).

Noortje wil dus van alles. Ze wil elke dag knutselen, rekenen, iets met letters, schrijven, pianoles en dan wil ze ook nog naar dansles en zwemles. Al met al vraagt het heel wat creativiteit en goede materialen om aan alle wensen te voldoen maar inmiddels heb ik voor alles wel wat achter de hand. Tijd voor een kleuter pagina op mijn website, daar wordt dus aan gewerkt.

Voor het zover is hier alvast een leuke tip voor beeldende vorming; Tekenen en zo. Het idee voor bovenstaande tekening vonden we op die site en aangezien ruimtevaart nog steeds hot is viel dit werkje erg in de smaak. In plaats van dekverf gebruikte ik onverdunde plakkaatverf.

Tije in de ruimte




Noortje tussen de raketten